

ITE on arviointimenetelmä henkilöstö- ja palvelukokemuksen kartoittamiseen ja kehittämiseen. Menetelmän avulla voidaan tunnistaa työyhteisön ja toiminnan vahvuuksia sekä kehittämiskohteita osallistamalla työyhteisössä toimivat eri ammatti- ja sidosryhmät.
Osallistamisella, vaikutusmahdollisuuksien lisäämisellä ja yhteistyön kehittämisellä on merkittävä vaikutus henkilöstön työhyvinvointiin, ilmapiiriin sekä työyhteisön jäsenten väliseen luottamukseen.
Dokumentoituja kokemuksia analysoimalla voidaan helpommin tunnistaa ja käsitellä kentällä toiminnan sujuvuutta häiritseviä ilmiöitä. Kun toiminnan tarkastelussa ja kehittämisessä huomioidaan henkilökunnan näkökulmia, luodaan samalla uusi kanava tiedon ja kokemusten jakoon työntekijöiden ja johdon välille.
lataa arviointimenetelmän esimerkkiraportti
ITE-menetelmällä kehitetään toimintaa ja edistetään työhyvinvointia. Menetelmällä saavutetaan monia hyötyjä:
Mahdollistaa muutoksen käynnistämisen.
Tuo henkilöstön ja sidosryhmien äänen kuuluviin - osallistaa, vastuuttaa ja sitouttaa.
Luo edellytykset parantaa keskustelua johdon ja henkilöstön välillä.
Mittari kehittämistyön seurantaan ja vaikuttavuuden arviointiin.
Tukee järjestelmällistä ja tavoitteellista kehittämistyötä ja toiminnan sisällön parantamista.
ITE soveltuu erikokoisille organisaatioille ja yrityksille toiminnan nykytilan arviointiin.
Arviointi voidaan toteuttaa
Arvioinnit sisältävät kuusi aihekokonaisuutta väittämineen ja väittämät on räätälöity eri arviointityyppien mukaisesti:
Asiantuntijamme ovat tukenanne järjestelmän käytössä. Tuemme arviointien laatimisessa sekä analyysi- ja raportointivaiheessa. Lisäksi tarjoamme fasilitointitukea työyhteisön yhteisiin tilaisuuksiin sekä tulosten raportointitilaisuuksiin.
”ITE tuo prosessina esiin konkreettisia esimerkkejä kehittämisen tarpeista ja painopisteistä sekä toimivista kokonaisuuksista. Henkilöstön sitouttaminen kehittämiskohteisiin tapahtuu ITEn avulla johdonmukaisesti. Osallistuminen itsearviointiin ja tätä kautta laadunkehittämiseen lisää henkilöstön sitoutumista ja aktiivisuutta.” Asiakas, 2019
”Arviointimenetelmä on hyvin kevyt ja sopii usealle toimijalle.” Asiakas 2021
Kerron mielelläni lisää henkilöstö- ja palvelukokemuksen kartoittamisesta ITE-arviontimenetelmän avulla.
Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää!