Asiakastarina

Case Pohde: Kustannuslaskentakoulutuksella puhtia Pohteen taloustiimin arkeen!

Pohteelta, eli Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueelta tiedusteltiin, voisimmeko järjestää koulutusta heidän talouspalveluidensa henkilöstölle. Voimmehan toki!

Pohteella toivottiin koulutusta kustannuslaskennasta. Tavoitteena oli rakentaa koulutus niin, että se palvelisi tiimiä konkreettisesti ja toteutettaisiin kahdessa osassa kokonaisen koulutuspäivän sijaan. Näin osallistuminen olisi kiireiselle taloustiimille sujuvampaa, sillä aamupäivän voisi käyttää työtehtäviin ja iltapäivän keskittyä rauhassa koulutukseen.

Ennen koulutusta pidimme yhteyspalaverin Pohteen taloustiimin kanssa, jossa he saivat itse kertoa toiveistaan ja tarpeistaan. Tarve konkreettisille, arjen työssä hyödyllisille käytännön opeille nousi keskusteluissa esiin. Räätälöimme tilaajan toiveiden mukaisen ohjelmarungon koulutukseen ja työstimme kaksipäiväisen webinaarin Pohteen taloustiimin tarpeisiin. Keräsimme tiimiltä myös ennakkokysymyksiä koulutuspäiviä varten.

”Huolellisesti tehty koulutusmateriaali, iso kiitos koulutuksesta, joka pani ajattelemaan uudella tavalla kustannuslaskennan eri merkityksiä.”

Perusteellisten alkuvalmisteluiden jälkeen toteutimme kustannuslaskennan koulutuksen kaksipäiväisenä Pohteen taloustiimille. Hyvin räätälöity ja suunniteltu kokonaisuus näkyi osallistujien tyytyväisissä palautteissa. Osallistujat antoivat koulutukselle yleisarvosanaksi 4,6/5.

Keräsimme koulutettavilta palautetta nimettömän kyselyn avulla: ”Ajankohtainen teema ja erittäin asiantunteva kouluttaja. Kouluttaja osasi mielenkiintoisesti ja rehellisesti tuoda esiin hyvinvointialueen tämän päivän kustannushaasteiden toimintaympäristön ja yhdistää siihen eri näkökulmia kustannuslaskennan puolelta”, kuului eräs palaute.

”Oli kiva työstää laajempaa kaksipäiväistä tilauskoulutusta. Tilaajalla oli selkeät toiveet ja sisällön suhteen onnistuimme todella hyvin avoimen keskustelun ansiosta”, summaa tilauskoulutuksista vastaava Riikka Bäckström.

Riikka Bäckström
Riikka Bäckström
Asiakkuusvastaava
Lähetä viesti